طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان , بهینه سازی وب سایت , سئو سایت

طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان , بهینه سازی وب سایت , سئو سایت

یادگیری سئو در کم ترین زمان


در مورد مقوله ی یادگیری و آموزش سئو ، حرف و حدیث ها بسیار است . با این حال چیزی که بیش تری بر آن تاکید می گردد، این است که می توان برخی اصول بهینه سازی سایت که از آن تحت عنوان اصول کلیدی سئو یاد می گردد را در اندک زمانی فرا گرفت. بهینه سازی سایت به صورت کلی چه به منظور افزایش بازدید و ترافیک وب سایت و چه به منظور مقوله ای پیچیده است.
در واقع سئو همانند تابلوی هنری با رموزی ناشناخته و در عین حال مبهم است. هم چنین نکته ی دیگر دینامیک بودن و پویا بودن این زمینه ی کاری است . رقبای کسب و کارهای مختلفی ، مقوله ی سئو در وب سایت را یک چالش تحریک کننده برای هر کدام از یکدیگر تلقی می کنند.در عین حال بسیاری از افراد علی رغم علاقه ی کلی به امر طراحی وب سایت، از یادگیری آن اجتناب ورزیده و یا به عبارتی شهامت شروع به کار را در خود نمی بینند ، چرا که تصور می کنند که قادر به پیاده سازی آن به شیوه درست نمی باشند. البته این در مورد بسیاری از افراد درست است.

هم چنین نکته ی مهم این جاست که در صورتی که شما همواره درگیر کسب و کار آنلاین و اینترنتی خود و یا اشتغال به نوعی بازاریابی هستید، دانستن این نکته مهم است که در حقیقت داشتن دانش پایه سئو کمک شایانی به شما در رسیدن به هدف خود و استراتژی های موفقیت و نتایج مثبت می کند. سئو نتایج مورد نظر و دلخواه شما را به صورت دفعی و یک شبه فراهم نمی کند و به طور قطع نیاز به صبر و نگاه تیزبینانه و در عین حال کار هوشمندانه برای رسیدن به خروجی موثر است.
در این مقاله سعی می گردد که حتی الامکان روش های ضروری و مفیدی که در جهت ایجاد حس بهتر برای کار با علم بهینه سازی سایت و نیز اصول اولیه این علم و به کارگیری انواع فرآیندهای تاثیرگذار آن است را مطرح نماییم.
موارد کلیدی در مورد یادگیری سئو عبارتند از:

۱-مطالعه ی مختصر درباره نحوه کار کلیه ی موتورهای جستجو

در واقع زمانی که گوگل شروع به کار کرد ، به هیچ عنوان انتظار نمی رفت که چنین چیز قدرتمندی در عرصه ی اینترنت ایجاد گردد ، الگوریتم گوگل در ابتدا بسیار ساده بود که به مرور زمان و با کسب تجربه شکل نسبتا پیچیده تری به خود گرفت و تخصصی تر شد. مسلما با پیشرفت مرحله به مرحله ی گوگل مفاهیمی چون بهینه سازی سایت مطرح گردید.

۲-بررسی سایت خود و تعیین جایگاه آن در لیست ارزیابی های سئو

بدون شک ، انجام مطالعات پایه و اولیه از عوامل بسیار مهم در امر سئو و بهینه سازی وب سایت بوده و می تواند تا حد زیادی سبب بهبود جایگاه سایت در میان کلیه ی طراحی وب سایت ها گردد. به وسیله ی ارزیابی جایگاه سایت در میان طراحی وب سایت ها ، به سادگی می توان ارزیابی کرد که آیا مثلا در فلان کلمه ی کلیدی امکان پیشرفت وجود دارد یا خیر ؟ و یا اگر وجود دارد ، این امکان چقدر است ؟ بدین گونه می توان هزینه ی سئو را ارزیابی کرد.

۳- درک اهمیت فوق العاده سئو داخلی سایت (on-page seo) که بیشتر در حوزه ی طراحی سایت و عناصر به کار رفته در داخل آن می باشد.

۴- یادگیری دانش نقش سئو سایت در بازاریابی داخلی

۵- درک اهمیت سئو خارجی سایت و بک لینک ها و این که چقدر باید از این امکان استفاده نمود (off-page seo)

۶- آشنایی با ابزار Google analytics که تاثیر شایانی در زمینه ی سئو دارد و نیز به روز رسانی های آن

۷- استفاده از ابزارهای آنلاین آنالیز و تحلیل و بررسی سایت

۸- کاوش و جست و جو دقیق تر در انبوه کلمات کلیدی

۹- بررسی و تحلیل رقیب یا رقیبان خود برای این که بفهمیم کدام کلمه ی کلیدی را انتخاب کنیم

۱۰- راه اندازی کنسول جستجوی گوگل یا search console که ابزار حرفه ای تمامی سئو کاران است

۱۱- بررسی و تحقیق و تفحص در مورد انواع کلمات کلیدی و در عین حال استراتژی های رقابتی برای این که در کلمه ی کلیدی خاص پیشی گرفت.

۱۲- هدایت خود به سئو محلی یا لوکال

۱۳- تمرکز بر روی لینک سازی و در نظرگرفتن اهمیت آن و بک لینک ها که می توان آن را به گونه ای از نوع سئو خارجی تلقی کرد.

۱۴- به کارگیری روش های ویژه لینک سازی برای محبوبیت در گوگل


روش های بهبود کیفیت محتوای طراحی سایت


بهبود کیفیت محتوا طراحی سایتروش های بهبود کیفیت محتوای طراحی سایت

از جمله مسائلی که هر مدیر یک طراحی سایت با آن روبه رو است ، روش های مختلف بهبود کیفیت محتوای طراحی سایت می باشد . مدیران می خواهند که به وسیله ی تولید محتوای مناسب و جذاب که برای بازدید کنندگان مفید واقع شوند ، تعداد بازدیدهای روزانه ی خود را تا حد ممکن افزایش دهند. اما سوال اساسی این جاست که چگونه می توان کیفیت محتوای طراحی وب سایت را بهبود بخشید؟ در این مقاله سعی می کنیم برخی فاکتورهای موثر در این زمینه را برایتان ذکر نماییم .

کاربرپسند بودن محتوا

هرگز از یاد نبرید که در حقیقت کاربرپسند بودن محتوا عاملی است که در بحث سئو ، بسیار می بایست مورد توجه قرار گیرد. هم چنین ذکر این نکته نیز جالب توجه است که داشتن تنها ۵ محتوا و مطلب با کیفیت در یک طراحی وب سایت ، می تواند اثرگذاری بیشتری از ۵۰ محتوای بی کیفیت و یا کپی را در بهینه سازی سایت و سئو سایت داشته باشد. لذا متخصصین سئو همواره بر اصلی بودن محتواها و کپی نبودن آن ها تاکید شایانی دارند. در نتیجه در واقع بیشتر به کیفیت محتوا و کارپسند بودن آن می بایست توجه گردد و کمیت زیاد بدون کیفیت با توجه به الگوریتم های گوگل هیچ گونه تاثیر نخواهد داشت.

شخصی سازی محتوا

سعی کنید به دنبال کاربر خود بروید و خود را جای او بگذارید ، ببینید چه مطالبی نیاز دارید که بخوانید ، در این صورت به سادگی شما قادر به تولید محتوای بسیار عالی خواهید بود . در حقیقت شخصی سازی محتوا به معنای پیدا کردن عناوین مورد پسند کاربر می باشد (کاری که مطبوعات و نیز طراحی سایت های خبری انجام می دهند.)
در همین راستا سعی کنید مطالبی را که کاربران می خواهند رتبه بندی کنید. برای شروع می توانید لیستی از تیترهای موضوعاتی که مورد نیاز کاربر می باشد را تهیه نموده و پس از آن محتوای خود را در این زمینه تولید نمایید .

ایجاد تبلیغات جذاب در طراحی سایت های معتبر و پربازدید

سعی کنید که تبلیغات جذابی را در مورد هدف مورد نیاز مشتریان خود تولید نمایید.در صورت استفاده از طراحی وب سایت های پرترافیک با کمی هوشمندی قادر خواهید بود که سیل عظیمی از بادیدکنندگان را روانه ی طراحی سایت خود سازید . هم چنین به کمک ایجاد و درج بنرهای تبلیغاتی با ظاهری زیبا که نظر کاربران را به خود جلب نمایند و از طرح های گرافیکی ظاهری زیبا و جذابی برخوردار باشند ، می توانید در افزایش بازدیدکنندگان طراحی سایت خود عملکردی فوق العاده داشته باشید.

بالا بردن سایت در موتور جستجوی گوگل

بسیاری از متخصصان سئو بر این باورند که تنها به کمک داشتن محتوای حرفه ای و قوی می توان در جایگاه نخست گوگل قرار گرفت . این تفکر را می توان تا حدودی درست دانست . چرا که در برخی کلمات کلیدی جستجو محلی آیتم تاثیر گذار بسیار مهمی در سئو می باشد. به عنوان مثال کافه ها ، مراکز خرید ، رستوران ها ، هتل و دیگر موارد جزء این قبیل فاکتورها می باشد. برای همین بسیاری بر این باورند که درج نمودن موقعیت مکانی مانند نام کشور و شهر در گوگل و طراحی سایت می تواند تا حدود قابل توجهی بر رنکینگ و رتبه بندی طراحی وب سایت شما در کلمات کلیدی خاص موثر واقع گردد.

تیتر بندی حرفه ای

سعی کنید که برای موضوعات خود تیترهای جذاب و واقعی داشته باشید و از تکنیک های سئو به صورت کلاه سیاه استفاده نکنید. تیترها را به صورتی ایجاد کنید که نیازهای کاربران را به بهترین وجه برطرف نمایند. هم چنین استفاده از به روزترین مباحث و موضوعات جذاب ، می تواند علاوه بر جذب بازدیدکننده ی فراوان به سوط طراحی سایت شما ، در سئو وب سایت و خدمات بهینه سازی سایت شما تاثیر چشم گیری داشته باشد.

بررسی داشتن چندین طراحی سایت در یک موضوع


بررسی داشتن چندین طراحی سایت در یک موضوعبررسی داشتن چندین طراحی سایت در یک موضوع

در دنیای تجارت الکترونیک هرروزه موارد فراوانی از خلاقیت مشاهده می گردد. گاهی یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مدیران طراحی سایت ها پیش می آید ، درستی و یا نادرستی ایجاد چندین طراحی سایت ارزان می باشد. در مواردی برخی کسب وکارها به ایجاد و کار با چندین طراحی وب سایت اقدام می نمایند و بر این باور هستند که هر طراحی وب سایت می تواند فرصت بازاریابی را برایشان ایجاد نماید. اما در حقیقت امر آیا ایجاد چندین طراحی وب سایت مقاصد بازاریابی اینترنتی را بهبود می بخشد یا خیر. در ادامه تشریح و آنالیزی در خصوص مزایا و همچنین مشکلاتی که ایجاد چندین طراحی سایت دارد خواهیم پرداخت.

مزایای چندین طراحی سایت

مزایای چندین طراحی سایت چه خواهد بود و چرا برخی کسب وکارها به تولید چندین سایت اقدام می نمایند. هر طراحی وب سایت می تواند ترافیک خاصی را جذب نماید که در واقع فرصت بازاریابی را به دنبال دارد. فرض نمایید شما سه سایت در یک زمینه و با یک کلمه کلیدی داشته باشید و اگر در سئو هر یک از این سایت ها کار شده باشد در واقع شما رقیبی جز خودتان ندارید و در صفحه نتایج جستجو کاربران به لیستی از شرکت ها که تمامی کسب و کار شما می باشد دسترسی می یابند.
با توجه به این که هر طراحی سایت می تواند ترافیک خاص خود و نیز بازاریابی محتوا مختص خود را داشته باشد. این استراتژی مخصوصا در صورت اجرای پروسه سئو بسیار سودمند خواهد بود زیرا که در این صورت شما می توانید نتایج جستجو را در دست خود بگیرید و این امر برای بسیاری از کسب وکارها سودمند می باشد.

مشکلات چندین طراحی سایت

در کنار مزایایی که می تواند برای داشتن چندین طراحی سایت مطرح گردد ، نباید از مشکلات و زحمات خاصی که به دلیل داشتن چندین وب سایت برای مالک سایت ایجاد می گردد ، فراموش کرد. همانطور که بدیهی است طراحی هر سایت نیازمند محتوا و مطالب جدید می باشد که در نتیجه نیازمند صرف زمان برای هر سایت می باشد. بنابراین داشتن چندین طراحی وب سایت در مقابل یک سایت نیازمند تایم بیشتری برای تولید محتوا می باشد. همچنین در نظر بگیرید حوزه فعالیت کسب وکار شما طراحی سایت می باشد و کلمه کلیدی شما طراحی سایت و خدمات طراحی وب سایت می باشد. در این صورت انجام بهینه سازی سایت و سئو سایت برای کلمه کلیدی طراحی وب سایت بسیار مشکل می باشد و همچنین نگهداری از سایت ها بسیار زمان گیر خواهد بود و امر منطقی به نظر نخواهد رسید. یا به عبارتی داشتن یک سایت حرفه ای بهتر از داشتن چندین سایت در حد فعالیت معمولی می باشد.

نحوه ی جذب کاربر برای طراحی سایت


جذب بازدید کننده طراحی سایتنحوه ی جذب کاربر برای طراحی سایت

یکی از اصول مهمی که می بایست حتما در طراحی سایت مورد تاکید قرار بگیرد ،پتانسیل انجام بهینه سازی وب سایت می باشد . در این مورد می بایست حتما در نظر داشت که ورود هر کاربر به وب سایت شما یک فرصت استثنایی برای شما تلقی خواهد شد . به عنوان مثال اگر شما بتوانید با یک بهینه سازی سایت ارزان ۱۰۰ نفر را به سایت خود هدایت کرده و به طور کلی ۳ نفر از آن ها از شما خرید کرده و جمعا ۳۰۰ هزارتومان درآمد کسب کنید ، بدین معناست که ورود هر کاربر به سایت شما برای شما ۳ هزار تومان در آمدزا بوده است .اگر در این میان یک طراحی سایت ارزان نیز داشته باشید ، توانسته اید تا حدود قابل توجهی درآمد زایی خالص نمایید. اما در صورتی که نتوانید کاربر را به سایت خود جذب نمایید ، او را از دست می دهید ، چرا که احتمالا جذب طراحی سایت رقیبتان خواهد شد. لذا توانایی حفظ و جلب نظرات کاربران در طراحی وب سایت به همان اندازه جذب ترافیک از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در زیر سعی کردیم مجموعه نکاتی که سبب جذب کاربر به وب سایت و سئو سایت به صورت حرفه ای می شود را برایتان ذکر نماییم.

داشتن شناخت از مشتریان خود

اولین گام در بهینه سازی سایت (که می توان آن را گام صفر محسوب کرد ) تعریف پروژه می باشد. برای خودتان مشخص کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید و لذا چه کسانی قرار است که جذب شما بشوند . حال می توانید به سادگی خود را جای آنان بگذارید و کلمات کلیدی مختلفی را در نظر بگیرید. به علاوه در نظر داشته باشید که می خواهید در طراحی سایت خود چه کاری برای این کاربران انجام دهید. در حالت بسیار ساده این کار تنها معرفی است . در این موارد شما صرفا می خواهید محصول خود را به وسیله ی یک طراحی وب سایت به کاربران معرفی نمایید و هدف دیگری نیز دنبال نمی کنید. البته این مورد اکثرا زمانی که شما یک نوع خدمات ارائه دهید می باشد. یعنی محصول شما کالا نیست بلکه خدمات است . مثلا نصب دوربین های مداربسته اصلا محصولی قابل فروش نیست و یک نوع خدمات محسوب می شود.
در مرحله ی دوم می بایست مشتریان وارد شده در طراحی سایت خود را حفظ کنید.برای این منظورهیچ اجباری برای کاربران وجود ندارد. در این مرحله شما می بایست عواملی که فکر می کنید برای مخاطبانتان جذاب خواهد بود را در طراحی سایت خود بگنجانید. سعی کنید مخاطب خودش به سمت شما بیاید و از صفحات تمام تبلیغاتی در طراحی وب سایت پرهیز کنید.

اهمیت هاستینگ مناسب در بهینه سازی سایت

اگر هاستینگ شما مناسب نباشد ، چه بسا هنگام مراجعه ی کاربر به سایتتان ، هاستینگ شما بسته باشد . این سبب بروز نارضایتی برای وی خواهد بود. به علاوه هنگامی که موتور جست و جو می خواهد به صفحه ی طراحی سایت شما مراجعه کند ، سایت شما پایین بوده و یا دارای سرعت لود شدن کم می باشد . موتور جست و جو نیز این اطلاعات را به عنوان نکاتی منفی در طراحی سایت شما لحاظ کرده و آن ها را ثبت می کند.(بدین معنا که وب سایت شما به عنوان سایتی که سابقه ی بروز مشکل دارد ثبت خواهد شد.)این به معنای یک عامل منفی در سئو و بهینه سازی سایت تلقی شده و لذا انتظار رنکینگ بالا را دیگر نمی توانید از سایتتان داشته باشید.

زیبایی ظاهری طراحی سایت

همان گونه که ذکر کردیم ، گرافیک زیبا در طراحی سایت ، اثری فوق العاده دارد . شما می توانید با داشتن یک زیبایی ظاهری قابل قبول ،سبب جذب کاربران در وب سایت خود شوید. با این حال از تاکید فوق العاده روی زیبایی ظاهری نیز خودداری کنید. گرافیک بالا قطعا حجم صفحات طراحی سایت شما را افزایش داده و سبب افزایش زمان لود صفحات به خصوص در سرعت های اینترنتی پایین خواهد بود. تاکید بیش از حد بر این مورد باعث تاثیر منفی در بهینه سازی سایت می باشد.